TY - JOUR JF - socialwm JO - Socialworkmag VL - 7 IS - 4 PY - 2019 Y1 - 2019/3/01 TI - The Comparison of the Effectiveness of Cognitive Self-Regulation Training and Information Technology Training on Job Satisfaction of the Ministry of Culture and Islamic Guidance of Iran Employees TT - مقایسه اثربخشی آموزش خود تنظیمی شناختی و آموزش فناوری اطلاعات بر رضایت شغلی کارکنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی N2 - مقدمه: هدف از پژوهش، مقایسه میزان اثربخشی آموزش خود تنظیمی شناختی و آموزش فناوری اطلاعات بر رضایت شغلی کارکنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود. روش: جامعه‌آماری این پژوهش، شامل کلیه کارکنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود که بر اساس اطلاعات دفتر آمار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعداد آنان در شهر تهران در سال 1397-1396 هزار و پنجاه نفر بود. باتوجه به نیمه‌آزمایشی بودن تحقیق، تعداد شصت نفر به شیوه تصادفی انتخاب شدند و پس از همتاسازی براساس ملاک‌های سن، جنس، سابقه کار در سه گروه بیست نفری جایگزین شدند. به گروه اول آموزش فناوری اطلاعات و به گروه دوم آموزش خود تنظیمی شناختی داده شد. گروه کنترل، آموزشی دریافت نکرد. گروه‌های آزمایشی و کنترل در پیش‌آزمون و پس‌آزمون به پرسشنامه رضایت شغلی اسمیت، کندال و هیولین1969 پاسخ دادند. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از روش‌ تی همبسته و تحلیل کواریانس استفاده شد. داده‌ها به وسیله نرم افزار تحلیل آماریSPSS22 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج: نتایج نشان داد که تفاوت بین گروه‌های آزمایشی با گروه کنترل در سطح یک هزارم معنادار است. بدین معنا که هر دو روش آموزشی فناوری اطلاعات و خودتنظیمی شناختی باعث افزایش رضایت شغلی کارکنان شده‌اند. همچنین بین گروه‌های آزمایشی تفاوت معناداری مشاهده نشد.05/0 SP - 39 EP - 48 AU - Mohammadi Javid, Shahin AU - Shahriari Ahmadi, Mansoureh AU - Sepahmansour, Mozhgan AD - Department of psychology, Islamic Azad university, central Tehran branch. KW - Job Satisfaction KW - Information Technology KW - Cognitive Self-Regulation UR - http://socialworkmag.ir/article-1-479-fa.html ER -