[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما :: :: :: :: ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 7، شماره 3 - ( پاییز 1397، شماره 24 1397 ) ::
جلد 7 شماره 3 صفحات 68-61 برگشت به فهرست نسخه ها
میزان آشنایی دانش‌آموزان با تحولات بلوغ و رابطه آن با نگرش به آسیب اجتماعی
امین باقری کراچی 1، اکبر رضایی فرد2 ، امیر حسین مهرابی2
1- دانشگاه فرهنگیان ، bagherikerachi@gmail.com
2- دانشگاه فرهنگیان
چکیده:   (3400 مشاهده)
مقدمه: هدف از این پژوهش بررسـی میزان آشنایی دانش‌آموزان با تغییر و تحولات بلوغ و رابطه آن با نگرش به آسیب‌های اجتماعی است. 
روش: در این تحقیق از روش توصیفی از نوع همبستگی استفاده گردید. جامعه‌آماری این تحقیق شامل دانش‌آموزان پسر متوسطه اول شهر داران بود که یک نمونه صد و پنجاه و دو نفری از بین آنان به روش نمونه‌گیری طبقه‌ای انتخاب گردید. آشنایی با تحولات بلوغ پسران به کمک پرسشنامه محقق ساخته، آشنایی با تحولات بلوغ و نگرش به آسیب اجتماعی نیز به کمک پرسشنامه آقایی و تیمور تاش اندازه‌گیری شد. روایی و پایایی دو پرسشنامه بوسیله محققان مورد بررسی قرار گرفت و ضریب پایایی پرسشنامه آشنایی با تحولات بلوغ و پرسشنامه نگرش به آسیب اجتماعی به ترتیب هشتاد و پنج صدم و هشتاد صدم گزارش گردید. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از آزمون t، تجزیه و تحلیل واریانس، خی دو و ضریب همبستگی پیرسون استفاده گردید. 
نتایج: بین میزان آگاهی دانش‌آموزان بر حسب سن پدر، سن مادر، شغل پدر، شغل مادر، سواد پدر، وضعیت اقتصادی خانواده و نوع زندگی تفاوت معناداری وجود داشت. نتایج ضریب همبستگی پیرسون نیز نشان داد که همه خرده مقیاس‌های آشنایی با تحولات بلوغ، همبستگی معناداری با نگرش به آسیب اجتماعی دارند، به این معنی که هر چه افراد، بیشتر با تحولات بلوغ آشنا شوند، نگرش به آسیب‌های اجتماعی در آنان کمتر‌ می‌شود.
بحث و نتیجه‌گیری: لازم است دانش‌آموزان  آمـوزش‌هـای لازم را در رابطـه با تغییر و تحولات دوره بلوغ دریافت کنند زیرا آگاهی دانش‌آموزان از تحولات دوره بلوغ علاوه بر ارتقا سلامت جسمی آنان، باعث جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی(با توجه به رابطه به‌دست آمده بین آگاهی از تحولات بلوغ و نگرش به آسیب اجتماعی) نیز‌ می‌شود. 
واژه‌های کلیدی: بلوغ، آسیب اجتماعی، دانش‌آموزان
متن کامل [PDF 453 kb]   (2759 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1397/5/14 | پذیرش: 1397/12/20 | انتشار: 1397/12/20
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Bagherikerachi A, Rezaeeifard A, Mehrabi A H. Students Awareness About Puberty Changes and Their Relationship with Attitude Towards Social Harm. Socialworkmag 2018; 7 (3) :61-68
URL: http://socialworkmag.ir/article-1-445-fa.html

باقری کراچی امین، رضایی فرد اکبر، مهرابی امیر حسین. میزان آشنایی دانش‌آموزان با تحولات بلوغ و رابطه آن با نگرش به آسیب اجتماعی. فصلنامه مددکاری اجتماعی. 1397; 7 (3) :61-68

URL: http://socialworkmag.ir/article-1-445-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 7، شماره 3 - ( پاییز 1397، شماره 24 1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
Quarterly Journal of Social Work
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4645